Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Sediul social reprezinta locul de desfasurare a activitatii firmei si a primirii corespondentei si se stabileste inainte de inceperea activitatii, de regula prin incheierea unui contract in forma scrisa.
Ce consecinte pot aparea daca ai sediul social expirat ?
- Inactivitate fiscala
- Pierderea codului de TVA
- Pierderea codului special de TVA
- Inscrierea faptelor in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai societatii
- Incapacitatea deducerii cheltuielilor.
Inactivitatea fiscală se înscrie atât în cazierul fiscal al persoanei juridice sau entităţii fără personalitate juridică declarate inactivă, cât şi al reprezentanţilor legali sau reprezentanţilor desemnaţi ai acestora.
Înscrierea inactivităţii fiscale se face în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali ai persoanei juridice, precum şi al reprezentanţilor legali sau desemnaţi ai entităţilor fără personalitate juridică existenţi în perioada în care au intervenit situaţiile de declarare a inactivităţii fiscale.
Atentie! Inscrierea faptelor in cazierul fiscal nu iti mai permite sa fii asociat sau administrator intr-o societate sau titular PFA pe o anumita durata, conform Ordonantei Guvernului 39/2015 privind cazierul fiscal.
Ce solutii ai pentru un sediu social expirat ?
- Prelungirea valabilitatii sediului social
In cazul in care in contractul de comodat/contractul de inchiriere ai prevazut o perioada determinata, inainte de expirarea sediului social poti sa realizezi prelungirea acestuia prin semnarea unui act aditional de prelungire .
Prelungirea sediului social se inregistreaza la ONRC.
2. Schimbare sediu social
Daca se opteaza pentru schimbarea sediului social la o alta adresa, trebuie incheiat un nou contract de inchiriere/comodat cu proprietarul spatiului.
Unde putem stabili sediul social ?
LOCUINTA: sediul social se poate stabilii in locuinta proprietate personala sau in proprietatea altei persoane, atat in apartament cat si la casa.
SPATIU DE BIROURI: sediul social se poate stabili intr-un spatiu de birouri de tipul (spatiu comercial, co-working space, hub )
GAZDUIRE LA BIROUL UNUI AVOCAT: sediul social la poate stabilii temporar la biroul unui avocat pe o perioada de maximum 12 luni. In acest caz nu se va desfasura activitate la sediul social, acesta fiind inregistrat doar ca adresa de corespondenta.
Schimbarea sediului social se inregistreaza la ONRC.
Ce declaratii se depun pe perioada de inactivitate ?
Pe perioada de inactivitate, poti opta fie sa depui declaratiile fiscale pe 0, fie sa alegi regimul derogatoriu.
Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii fiscale:
- Declaratia 100 – privind obligatiile de plata la bugetul de stat
- Declaratia 101 – privind impozitul pe profit
- Declaratia 112 – privind obligatiile de plata a contriobutiilor sociale, impozitul pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate
- Declaratia 120 – decont privind accizele
- Declaratia 300 – Decont de taxa pe valoare adaugata
In schimb trebuie depuse situatiile financiare anuale.